Lens 70 - 300
Lens 70 - 300
Hallo, heb al even wat topics bekeken maar zit toch met een vraag. Heb momenteel een Sigma 55-200mm lens en daarmee maak ik voetbalfoto's. Echter mis je gewoon wat zoom en daarom wil ik over gaan naar een 70-300 lens of naar een 28-300 mm lens.
Heb niet zoveel budget en daarom zit ik te twijfelen tussen deze lenzen:
Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di Macro NIKON
Tamron AF 70-300/4.0-5.6 Di Nikon
Sigma AF 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO Nikon
Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO Nikon
Wie heeft ervaring met deze lenzen en zijn deze geschikt voor voetbal foto's of zouden jullie me een andere lens aanbevelen, die betaalbaar is.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Heb niet zoveel budget en daarom zit ik te twijfelen tussen deze lenzen:
Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di Macro NIKON
Tamron AF 70-300/4.0-5.6 Di Nikon
Sigma AF 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO Nikon
Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO Nikon
Wie heeft ervaring met deze lenzen en zijn deze geschikt voor voetbal foto's of zouden jullie me een andere lens aanbevelen, die betaalbaar is.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Dit zijn allemaal lenzen met een nogal trage autofocus, niet handig voor sportfoto's, tenzij je altijd manual op oneindig kan schieten dan wil het wel.
Deze lenzen hebben wel allemaal behoorlijk wat licht nodig voor een beetje foto's.
Even kort door de bocht, hoe meer zoom hoe slechter en trager de lens, dus ik zou zeker geen vakantielens/superzoom als een 28-300 nemen.
Deze lenzen hebben wel allemaal behoorlijk wat licht nodig voor een beetje foto's.
Even kort door de bocht, hoe meer zoom hoe slechter en trager de lens, dus ik zou zeker geen vakantielens/superzoom als een 28-300 nemen.
Ik heb toevallig afgelopen weekend een Sigma AF 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO Nikon verkocht.
Deze raad ik je iniedergeval niet aan, de rest ken ik niet.
Het is een leuk objectief als je weinig budget hebt en maar 1 lens wilt hebben voor vakantie doeleinden.
Maar heeeel traag, en AF werkt niet betrouwbaar.
Jos
Deze raad ik je iniedergeval niet aan, de rest ken ik niet.
Het is een leuk objectief als je weinig budget hebt en maar 1 lens wilt hebben voor vakantie doeleinden.
Maar heeeel traag, en AF werkt niet betrouwbaar.
Jos
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo gz, niet gelijk je spaarvarken willen mishandelen.....
Hij is misschien voor jou buiten je budget, maar ga toch eens kijken naar die 70-300vr van Nikon. Ik heb hem een weekend uit mogen proberen. Deze lens heeft gewoon een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Ik wil je echt geen Nikon aanpraten, alleen dat je er heel goed over nadenkt. Het zou zo zonde zijn als je straks iets koopt wat toch teleurstellend zou kunnen zijn.
Groetjes Eelco
Hij is misschien voor jou buiten je budget, maar ga toch eens kijken naar die 70-300vr van Nikon. Ik heb hem een weekend uit mogen proberen. Deze lens heeft gewoon een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Ik wil je echt geen Nikon aanpraten, alleen dat je er heel goed over nadenkt. Het zou zo zonde zijn als je straks iets koopt wat toch teleurstellend zou kunnen zijn.
Groetjes Eelco
Laatst gewijzigd door EelcoD7100 op ma sep 17 2007 6:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- Cees
- Forumlid
Buiten het feit dat de 70-300VR een goede lens is, zeker als je overdag met behoorlijk weer staat te fotograferen, zou ik ook eens naar een 2e hands 80-200 2.8 AF-D kijken. AF is misschien ook niet altijd supersnel, maar deze is wel 2.8.
Gewoon ter overweging!
Groet, Cees
Gewoon ter overweging!
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
ik raad de Nikon 70300mm vr absoluut aan !
deze lens kost heel weinig, en daar krijg je en hoop plezier voor terug!
de auto focus snelheid weet ik niet van deze lens.
zie link: http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Groetjes, Dennis
deze lens kost heel weinig, en daar krijg je en hoop plezier voor terug!
de auto focus snelheid weet ik niet van deze lens.
zie link: http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Groetjes, Dennis
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****