Bericht
door Léon Obers » ma nov 18 2013 8:25 pm
Studio-benadering, licht, kleur. Alle voorbereidingen en technische ingrediënten en inzet zijn IMO goed uitgewerkt. Daar hoeven we het verder eigenlijk niet over te hebben denk ik. Dat beheers je wel.
(De technische details waar andere op attenderen, zijn IMO denk ik niet de echte bottlenecks waar het werkelijk om gaat). Maar wat dan?
Het model kijkt eigenlijk wat verveeld. Het zijn nu poses in een kleurige verf-outfit.
Ik mis een boodschap, een menselijk gevoel, visie, actie, spaningsveld wat jij of het model nu eigenlijk wilt uitdragen met deze beelden?
Het komt IMO nu meer over als een "maniertje". Wat is de gedachte erachter? Wat wil je bereiken, anders dan een kleurige foto met een model? (Of is het dat?)
Ik kan me zo voorstellen dat het moeilijk uit te leggen is wat je drijft. In de studio heb je met de voorbereiding een soort "verf-happening". Ik denk eigenlijk best wel een hoop plezier in het bekladden met verf, en het emotionele spanningsveld over en weer in dat gedoe met die verfspetters, lachen, luchtigheid. Daar zie ik in de fotografie niets van terug. Als je met die achterliggende menselijke bezieling, hetgeen wat er werkelijk gebeurt in de studio, de emoties, dat in de fotografie zou leggen, en daar iets van in het beeld terug te proeven is, denk ik dat je veel meer geslaagd zou zijn in het uitdragen van iets wat verder gaat dan oneerbiedig gezegd alleen een kleurige (technische perfecte) "registratie" van een geverfd model.
Ik snap ook wel dat zoiets erg moeilijk is, maar ik denk wel dat je daar nu wel ongeveer aan toe bent om op dat niveau proberen te werken. Dat brengt je verder.
Vriendelijke groet, Léon Obers