fotograferen bij een hardloopevenement

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Jahoe
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

fotograferen bij een hardloopevenement

Bericht door Jahoe » zo feb 16 2014 9:46 pm

Hallo,

Ik wil binnenkort een keer foto's gaan maken tijdens een (recreatieve) hardloopwedstrijd. Normaal loop ik zelf meestal mee, maar momenteel niet voldoende getraind voor een halve marathon, dus ga ik denk ik mijn loopmaatjes maar eens op de foto proberen te zetten. Ik kon hier niet echt iets over vinden op het forum.
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus eigenlijk zou ik wat handvaten/advies willen hebben waar ik op moet letten.

wel/geen statief
Handig brandpuntafstand/lens (tja net waar je staat en wat je wilt natuurlijk....)
minimale sluitertijden, uitgaande van loopsnelheden tussen de 11 en 14 km/uur
AF-C gebruiken met 1 scherpstel punt?
andere aandachtspunten?

Alvast bedankt! Wedstrijd is pas volgende maand, dus heb nog wel even :)
D500 / Z6 en een hoop glas

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: fotograferen bij een hardloopevenement

Bericht door PanzerFaustNL » zo feb 16 2014 9:51 pm

Is het zeer binnenkort? Warm aankleden en vergeet de handschoenen niet.

Gewoon een 70-200 f4 of f2.8 voldoet. Zo hoog mogelijk in sluitertijd. Vooral als ze vlak bij elkaar lopen is zo'n 70-200 fijn omdat je dan tijd hebt om ze allemaal op de plaat te zetten.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8

Jahoe
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jahoe » zo feb 16 2014 10:20 pm