infoscherm

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Bea
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

infoscherm

Bericht door Bea » wo okt 10 2007 11:20 am

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om meteen in het instellingenscherm te komen. Ik krijg als ik op de menuknop druk eerst het infoweergavescherm maar als ik instellingen wil veranderen zoals WB of iso dan moet ik eerst op de I (instellingen) knop drukken.

De Put

Bericht door De Put » wo okt 10 2007 11:22 am

Misschien zou het helpen als je even aan zou willen geven over welke camera het gaat. Ik neem aan dat je het over de D40 hebt... in dat geval kan ik je helaas niet helpen.

Bea
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bea » wo okt 10 2007 11:25 am

Sorry, was ik even vergeten. Ja het gaat inderdaad over de D40.

Slewey

Re: infoscherm

Bericht door Slewey » wo okt 10 2007 11:30 am

toyah schreef:Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om meteen in het instellingenscherm te komen. Ik krijg als ik op de menuknop druk eerst het infoweergavescherm maar als ik instellingen wil veranderen zoals WB of iso dan moet ik eerst op de I (instellingen) knop drukken.
Je kunt toch gewoon de I knop indrukken, links onder op je camera?
Dan kom je volgens mij in een keer in je instellingenscherm, voor WB, ISO, etc?

palone

Bericht door palone » wo okt 10 2007 11:38 am

Toyah,

Als het een D40(x) is, dan zit linksvoor de ontspanknop een heel klein knopje. Dit is de opname-informatieknop. Als je daar op drukt dan kom je afhankelijk van de gekozen stand (auto, P, S etc) in het beschikbare menu waar je de instellingen kunt aanpassen.

gr,

Patrick

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » wo okt 10 2007 11:54 am

Ik doe het in elk geval altijd net als Slewey, gewoon de knop linksonder (naast het scherm) indrukken om de instellingen te zien, nog een keer indrukken om de instellingen te kunnen veranderen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Bea
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bea » wo okt 10 2007 2:20 pm

Ik weet dat die knoppen er zitten maar dan moet ik toch nog een keer drukken, net als Roelof zegt, om de instellingen te kunnen veranderen. Ik zou graag willen dat ik na 1 keer een knop indrukken meteen iets kan wijzigen.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » wo okt 10 2007 2:24 pm

Ik heb de handleiding door zitten kijken, maar ik geloof niet dat je dat kunt veranderen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Bea
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bea » wo okt 10 2007 2:26 pm

Nee in de handleiding kon ik het ook niet vinden (heb hem helemaal doorgelezen) maar ik dacht dat ik misschien iets over het hoofd had gezien. Ach het zal wel wennen maar mocht het iemand wel lukken......
graag.

palone

Bericht door palone » wo okt 10 2007 2:32 pm

Toyah,

Als ik het goed begrijp zou je voor elke instelling (sluitertijd, diafragma etc etc) een aparte knop willen hebben. Wellicht dat bij de duurdere Nikon bodies er meer mogelijkheden zijn. Volgens mij is de snelste manier om in het menu te komen, door op de opname-informatieknop te drukken. Je kunt dan in 1 overzicht zien wat de instellingen zijn.

gr,

Patrick
Laatst gewijzigd door palone op wo okt 10 2007 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bea
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bea » wo okt 10 2007 2:35 pm

Nee ik wil alleen meteen het scherm waarin ik de instellingen kan veranderen. Nu krijg ik eerst het scherm met alle info en pas als ik nog een keer de menu/info knop indruk kan ik de instellingen veranderen.

palone

Bericht door palone » wo okt 10 2007 2:39 pm

Toyah,

Probeer het eens op de manier zoals ik hierboven heb aangegeven, dat scheelt je in iedergeval een 2e keer op een knop te drukken.

gr,

Patrick

Bea
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bea » wo okt 10 2007 2:43 pm

Had ik al uitgeprobeerd maar goed nu net nog een keer gedaan. Als ik op dat knopje druk krijg mijn informatiescherm en pas als ik op de i knop (linksonder naast mijn beeldscherm) druk kan ik instellingen veranderen.

palone

Bericht door palone » wo okt 10 2007 2:48 pm

Ik denk dat je gelijk hebt.
Is het niet mogelijk om direct nadat je op de opname-informatieknop hebt gedrukt, met de pijltjes naar het geen te gaan waarvan je de instellingen wilt aanpassen ?

Bea
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bea » wo okt 10 2007 2:50 pm

Nee dat gaat niet en dat zou ik juist graag willen.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”