Openlucht Museum Arnhem 3 XTreme Tonemap

Plaats reactie
Brains11
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Openlucht Museum Arnhem 3 XTreme Tonemap

Bericht door Brains11 » za jul 19 2014 3:22 pm

Ambachten :

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Brains11 op zo jul 20 2014 1:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Herman

Nikon D750 | Nikon D7100 | Tamron 15-30mm F/2.8 | Tamron 24-70mm F/2.8 | Sigma 105mm F/2.8 Macro | Tamron SP 150-600mm F/5.0-6.3

Tzigane
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: Openlucht Museum Arnhem 3 HDR

Bericht door Tzigane » za jul 19 2014 8:34 pm

De eerste foto in dit topic gaat nog wel, maar de rest van je foto's zijn echt ontzettend overdone. Het kijkt niet fijn, je verliest de kijklijn en het contrast in je foto. Het wordt een platte en harde bende modder.

Let op "The HDR hole"!
een belangrijke stap in de ontwikkeling van een fotograaf, maar toch een die je zsm door moet. :mryellow:

Afbeelding

wim hoppenbrouwers
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door wim hoppenbrouwers » za jul 19 2014 10:42 pm

Het effect lijkt op Anton Pieck tekeningen. :D
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » za jul 19 2014 10:49 pm

Ik vind het niet echt mooi, het effect is naar mijn smaak overdone (in de hele serie). Geen HDR meer, maar "extreem tonemappen". Beetje het effect dat je krijgt als je met een goedkoop programmaatje (of in een appje van je mobieltje) automatisch er een "tekeningeffect" over heen gooit. Compositie vind ik ook rommelig.

Laten we het maar houden op smaak...

NB: tweede foto ingeflitst? Volgens mij zie je een schaduw van de zonnekap... ;)
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

Brains11
Clublid
Clublid

Re: Openlucht Museum Arnhem 3 XTreme Tonemap

Bericht door Brains11 » zo jul 20 2014 2:04 am

Thx for the input :)
Allereerst heb ik de kop van de posts maar snel veranderd in Xtreme Tonemap want dat is het natuurlijk. HDR is het verfijnde en subtiele werk. Ik begrijp dat dit soort bewerkingen love or hate is. Anton Pieck werd genoemd....daar hou ik van, de foto's veranderen dan ook meer in schetsen. Aangezien deze vorm van fotografie zich bij mij nog in een beginstadium bevind ben ik eigenlijk van alles nog aan 't uitproberen. Ik vond de locatie van het Openluchtmuseum uitermate geschikt om dit soort "schetsen" te maken. ik zal zeker nog eens terugkeren in Arnhem met een andere insteek maar dat zien we dan wel weer :)
Gr. Herman

Nikon D750 | Nikon D7100 | Tamron 15-30mm F/2.8 | Tamron 24-70mm F/2.8 | Sigma 105mm F/2.8 Macro | Tamron SP 150-600mm F/5.0-6.3

Tzigane
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tzigane » zo jul 20 2014 10:09 am

Kijk nog maar eens goed naar hoe Anton Pieck door middel van kleur een lijn en contrast in zijn beelden heeft gekregen. Dat mis ik hier totaal. Het oog moet door een foto geleid worden, en dat kan hier nog omdat alles zo verfoeilijk hard is.

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » ma jul 21 2014 8:56 pm

Niet iedereen is onder de indruk van Anton Pieck :cry:
Je opmerkingen hierboven wat positiever weergeven is ook een kunst (volgens mij zit je in een communicatie-gat) :mrgreen: :P
Voor extreme bewerking vind ik de foto's niet eens verkeerd.
Ieder zijn meug.
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

Avado
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Avado » di jul 22 2014 9:35 am

+1!!!
Groet, Andre

Tzigane
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tzigane » di jul 22 2014 6:26 pm

Teruglezende zie ik dat mijn commentaar wat onnodig hard overkomt. Excuus daarvoor. :)

Je composities zijn best in orde, de scenes zelf ook interessant, waardoor het zo jammer is dat het verloren gaat in de drukte van de bewerking. Als je deze wat terugschroeft komen de kwaliteiten van de foto beter naar voren.

Verder lijkt het alsof je geflitst hebt, waardoor de foto nog platter wordt, wederom geaccentueerd door de bewerking. Van een prima foto hou je dan een modderige platte plaat over, en dat is zonde. Het is goed dat je experimenteert, maar ik hoop dat je een andere richting vindt die beter resultaat oplevert.

Brains11
Clublid
Clublid

Bericht door Brains11 » di jul 22 2014 7:44 pm

@Tzigane Geen probleem :) Kritiek mag, wat zeg ik.....graag! Het gaat inderdaad om de manier waarop het wordt gezegd. Zoals ik al zei, deze foto's zijn een experiment en absoluut geen voorbode van wat ik van plan ben. Ik had een tijdje geleden ergens in een blad een aantal grimassen van mensen gezien die op een soortgelijke manier waren bewerkt (cartonish, als een schets) en dat vond ik gewoon geinig om te zien. Dat heb ik met deze serie ook gedaan. Het leukst vind ik op dit moment vogels/andere dieren, avond/nachtfotografie, kastelen/kerken, landschappen. In elk van deze rubrieken heb ik al wat foto's geplaatst en deze zijn meer representatief voor wat ik doe. Geloof me, ook op elk van deze foto's heb ik wel iets aan te merken want iedereen die me kent weet dat ik niet snel tevreden ben. Maar dat geeft niet, houd me lekker scherp :lol:

Jij drukte je wat ongelukkig uit, kan gebeuren, ik heb bovendien vreselijk moeten lachen om die grafiek van je :lol:

Belangrijkste is dat we pret hebben in wat we doen zonder dat dat betekent dat we onszelf niet willen verbeteren, want zo eerzuchtig ben ik dan toch ook wel weer :wink:
Gr. Herman

Tzigane
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Tzigane » wo jul 23 2014 7:52 am

Ah, gelukkig!
Veel experimenteer-plezier in elk geval!

Plaats reactie

Terug naar “Speciale technieken (3D, HDR, tonemapping, etc.)”