Ik ben reeds in het bezit van een pc met I7 met 16Gb voorzien van ssd, hdd en dergelijke, maar zit in een redelijk grote behuizing (Coolmaster CM690II).
Heb bang als ik deze 1 a 2x in de maand ge verplaatsen naar de studio, dat er wat misloopt. Zit een scythe Mine 2 koeler op het moederbord om de processor te koelen enz.
Mijn vrees is dat er door de schokken wat misloopt onder het eventuele gewicht. Tevens is deze voorzien van een HDD, en wat ik al heb terug gevonden is dat schokken hier snel schade aan kunnen toe brengen.
Deze pc gebruik ik tevens voor lr en cs6 bewerkingen
Nu mijn vraag:
- Als ik de hdd wijzig naar een ssd, zou het dan te doen zijn om deze 1x max 2x in de maand, mee naar de studio heen en weer te nemen.
- Zit nu een 16gb ddr3 1333-999 xms K4 Cor, als ik deze upgrade naar 16 of 32 gb ddr 1600mhz gaat dit mij veel winst geven. Deze gebruik ik voor Lr en Cs6.
Of best een goedkope desktop bij kopen?
Indien een goedkope desktop, waar heeft Lr voornamelijk baat bij.
Deze pc zou dan enkel dienen om tethering te fotograferen. Bewerkingen gaan hier niet op gebeuren dan.
Enkel tethering op Lr, groot scherm ter controle, en thuis gelijk overzetten op de i7 pc om te bewerken.
I5 2400 of 2500 of I7?
hoeveel Mb Ram
SSd of hdd?
Iemand raad?
En een laptop is geen raad

Een pc heb je vaak voor een appel en een ei, en presteert vaak nog beter dan een laptop.
Laptop tablet hebben we liggen, en is net te traag. Maar goed voor ons dagelijkse behoeften.
Hoop dat de uitleg duidelijkheid bied.
Mvg