ISO 400.
Spotmeting
Belichting -/- 0,7
F 5,6
S 1/2
Welke instellingen zouden jullie anders doen? Let niet op de compositie, het ging mij om het vastleggen van de werkelijke kleuren.
Niet onaardig bedoeld hoor, maar misschien ook je camera iets beter leren kennen, de opname meerdere malen maken, verschillende instellingen proberen, gewoon om te zien wat er mogelijk is.Mirella schreef:Misschien moet ik me toch eens in Photoshop gaan verdiepen, als ik dit soort foto's wil maken.
idd geen spotmeting liever integraal,matrix waarbij je bij nabewerking de hoge lichten in de lucht wat moet "doordrukken"om de avondkleuren naar boven te krijgen. en pas bracketing toe zodat je met verschillende instellingen kan werken.evertfoto schreef:Zie bijgaande foto. De lucht was in werkelijkheid mooi zachtroze van kleur. Het lukte me niet om de kleuren realistisch te krijgen. Het paard is volgens mij goed belicht, maar de achtergrond is overbelicht. Mijn instellingen waren als volgt:
ISO 400.
Spotmeting
Belichting -/- 0,7
F 5,6
S 1/2
Welke instellingen zouden jullie anders doen? Let niet op de compositie, het ging mij om het vastleggen van de werkelijke kleuren.
Volgens mij moet je geen spotmeting gebruiken, of in iederd geval lichtmeten op de hoge lichten.
Je sluitertijd is nu veel te lang. Je kunt ook een aantal opnamen met verschillende sluitertijden maken. Bracketing instellen als dit mogelijk is met jouw camera.
Ik neem aan dat je het over mijn versie hebt. Hij leek mij aandig "waar te kunnen zijn geweest". Het origineel leek mij in ieder geval veel te blauw.Mirella schreef:De aangepaste kleurbalans vind ik niet zo heel mooi. Ik vind het "winterse" van de kleuren verloren gaan, de aangepaste foto lijkt meer in de herfst thuis te horen. Maar ik ben altijd blij als iemand de moeite wil nemen mijn foto op te pakken en naar eigen inzicht te verbeteren.