De twee heb ik, wijs geworden eerst zelf gecheckt. De lichtmeter deed het. Dus kwam ik met geld over de brug. Maar toen de verkoper weg was, deed hij het opeens niet meer

Ik wou toch nog zo'n leuke compacte SLR hebben. Nu werd het een Pentax MG. Moeders moet er een rolletje in volschieten met dat leuke pancake lensje

Maar opeens branden de led-lichtjes niet meer. De Pentax MG lijkt een beetje op de EM. Halfautomaat. Ook zo'n schaal maar geen naald maar led lichtjes naast de sluitertijden. Shit het zal toch niet..
Ik heb de batterijen verwisseld met mijn F3HP. De F3HP deed het nog steeds. De MG echter nog niet. Het batterijhuis van de MG ziet er schoon uit, volgens mij maakt hij dus goed contact. Na een tijdje deed hij het weer, maar moeders wou vanmiddag naar het ondergelopen Noord Friesland buitendijks . Weer deed hij het niet. Ik heb haar mijn F3HP maar meegegeven.
Nu doet hij het weer, maar morgen misschien niet meer. En ik mijn moeder maar steeds wijsmaken dat die manuele spiegelreflexen veel beter zijn dan dat digitale compactje. Maar die laatste doet het wel tenminste.
Ik heb deze vraag ook op het Nederlandstalige Pentax Forum gesteld. Logisch natuurlijk. Maar op dit forum zit veel meer analoge kennis. Ik hoop dat het Pentax Forum een succes word. Het begint een beetje te lopen. Maar het kan nog niet in de schaduw staan van dit forum.
Op dit forum zit voor het Nederlandse taalgebied, naar mijn idee de meeste analoge kennis. Daarom vraag ik het ook hier. En zeg nu zelf, Pentax is eigenlijk veel leuker merk dan Canon

Ik ben benieuwd. Wat is het mankement volgens jullie? Toch niet de lichtmeter