Zeezich te Kijkduin

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Ko

Zeezich te Kijkduin

Bericht door Ko » di mei 20 2008 2:05 pm

Afgelopen zondag weer eens lekker uitgewaait op het strand.
letterlijk want het waaide behoorlijk stevig.
Mooie schuimkoppen op de golven welke woest op de kust sloegen.
hier een aantal foto's.

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

Ko

Bericht door Ko » di mei 20 2008 2:08 pm

Hier nog 2 welke niet helemaal in de serie passen, maar naar mijn mening best aardig gelukt zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Alle foto's zijn geschoten met de D80 icm de Sigma 18-200

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di mei 20 2008 2:15 pm

1 en 2 vind ik lekkere prenten.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Macer

Bericht door Macer » di mei 20 2008 2:35 pm

1 is mooi, maar jammer dat die mensen daar lopen... Zonder die mensen zou hij naar mijn mening mooier zijn.

Ko

Bericht door Ko » di mei 20 2008 4:04 pm

Macer schreef:1 is mooi, maar jammer dat die mensen daar lopen... Zonder die mensen zou hij naar mijn mening mooier zijn.
Hmm, ik heb daar speciaal op gewacht. Om het 'gevoel' van uitwaaien op de plaat te krijgen.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » di mei 20 2008 4:29 pm

Nummer 1 voor mij, de andere spreken me niet zo aan.
De rest vind ik te vlak en ik ken andere foto's van je die dat totaal niet zijn..

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di mei 20 2008 4:56 pm

Yep, voor mij ook nummer 1. En ik moet helaas bekennen dat ik het met Maud eens ben, 'kan me andere foto's van jou herinneren die spetterde meer.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Ko

Bericht door Ko » di mei 20 2008 5:13 pm

Maud schreef:Nummer 1 voor mij, de andere spreken me niet zo aan.
De rest vind ik te vlak en ik ken andere foto's van je die dat totaal niet zijn..

Gr.
Maud
Maud, wat bedoel je precies met vlak?
Weinig inhoud/diepgang?

Ko

Bericht door Ko » di mei 20 2008 5:20 pm

ALE schreef:Yep, voor mij ook nummer 1. En ik moet helaas bekennen dat ik het met Maud eens ben, 'kan me andere foto's van jou herinneren die spetterde meer.
Groet,

ALE
Dank voor het commentaar, leuk om te lezen dat de 1e nog redelijk te 'slikken' is.
Opzich vind ik het zelf geen slechte foto's, maar ik heb idd getwijfeld of ik een aantal foto's zou posten.
Uiteindelijk toch gedaan (zoals je kunt zien :wink: ) met de gedachte dat het opzich redelijk gelukte foto's zijn, maar wat Maud en jij al aangeeft dat het misschien daar wel bij blijft.
Heb jij misschien tips waar ik in het vervolg op zou kunnen letten mbt dit soort onderwerpen?
Tuurlijk is het leuk om te lezen dat mensen je foto's mooi vinden en minder leuk om te lezen dat je foto's niet mooi zijn (algemeen bedoeld) maar ik zou er graag wat van leren.

KO

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » di mei 20 2008 5:40 pm

Ko schreef:
Maud schreef:Nummer 1 voor mij, de andere spreken me niet zo aan.

Gr.
Maud
Maud, wat bedoel je precies met vlak?
Weinig inhoud/diepgang?
Je foto's van madurodam bijvoorbeeld die spatte van het beeld af, zeiden iets. Nu alleen de zee en toevallig iemand die er naar kijkt. De kleuren zijn te vlak voor mij..

Als je nummer 1 eens probeert te bewerken? zit nu niet achter goede PC anders had ik het eens geprobeerd voor je...
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » di mei 20 2008 9:09 pm

Hoi Ko,

Indien jij de foto's mooi vindt, is dat het belangrijkste. Wij proberen alleen maar ideeën over je foto's te geven die misschien mooier zijn. Uiteindelijk bepaal jij als fotograaf wat je het beste vindt.

Hieronder de foto waar o.a. Maud het ook over had. Dit is wat ik bedoel, minder donker/grauw en meer kleur. Moet ik hem weghalen, schroom niet en zeg het.

Afbeelding

Cheers,

ALE
Laatst gewijzigd door ALE op di mei 20 2008 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » di mei 20 2008 9:11 pm

ALE schreef:Hoi Ko,

Indien jij de foto's mooi vindt, is dat het belangrijkste. Wij proberen alleen maar ideeën over je foto's te geven die misschien mooier zijn. Uiteindelijk bepaal je als fotograaf wat je het beste vindt.

Hieronder de foto waar o.a. Maud het ook over had. Dit is wat ik bedoel, minder donker/grauw en meer kleur. Moet ik hem weghalen, schroom niet en zeg het.

Afbeelding

Cheers,

ALE
Ja dit bedoel ik!!
mooie bewerking Ale

Ko

Bericht door Ko » di mei 20 2008 9:41 pm

ALE schreef:Hoi Ko,

Indien jij de foto's mooi vindt, is dat het belangrijkste. Wij proberen alleen maar ideeën over je foto's te geven die misschien mooier zijn. Uiteindelijk bepaal jij als fotograaf wat je het beste vindt.

Afbeelding

Cheers,

ALE
Ja, het is me duidelijk, top bewerking!!!!
ik ben zeer benieuwd hoe je dit voor elkaar gekregen hebt.(Edit ,ik ben zelf even aan het stoeien geweest met de hue/saturation, is dat het enige afgezien de crop?)
De foto spreekt nu veel meer.

Overigens ben ik alleen maar blij met opbouwende kritiek, daar leer ik tenminste van.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » di mei 20 2008 10:27 pm

Hoi Ko,

Ik heb de foto bewerkt met PS CS3. De volgende trucjes zijn uitgehaald:

- Foto uitgesneden zodat de "halve" man verdween en de horizon uit het midden kwam.
- Kopie achtergrond
- Lagen - Bleken - dekking 40%
- Laagmasker toevoegen
- CTRL-i (negatief)
- Met penseel de voorgrond tot aan het water lichter gemaakt
- Kleurtoon/verzadiging - verzadiging +10
- Filter - verscherpen - slim verscherpen - 40%, 0.8 pixels, vage lens, nauwkeuriger selecteren
- CTRL-A (alles selecteren)
- CTRL-C (kopieeren)
- Bestand nieuw - breedte gelijk, hoogte 100 pixels meer
- Bewerken - vullen - zwart
- CTRL-V (plakken)
- Bewerken - omlijnen - kleur "licht" grijs (133,133,133)
- Tekst Myriad Pro, kleur nog lichter grijs (150,150,150)
- Plaats en je naam ingeven
- Done

Hope this helps,

ALE

Ko

Bericht door Ko » di mei 20 2008 10:34 pm

Dank, ik heb ook CS3, maar dan de engelse versie. ik ga van de week eens rustig uitproberen.
Eens zien of ik een eventuele volgende serie iets sprankelender kan maken.
Tot zo ver dank voor de uitleg :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”