Fotofreak schreef:![]()
![]()
ben ff aan 't tellen 9....10 yes!
Pim

Groetjes Eelco
Die Elite afdeling hoeft er niet te komen. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten moet ik zeggen dat de meesten op dit forum aardig mee kunnen komen maar van een Elite niveau is in het algemeen geen sprake.Zaronny schreef: Ik reken me niet tot een ervaren fotograaf, al fotografeer ik al ruim 25 jaar. Ik ben in staat om op gezette tijden een mooie plaat te maken, maar betrap me ook nog steeds op kiekjes en mislukte foto's. Juist door veel posts te kunnen lezen van mensen met (beginners)vragen, leer je zelf je fouten te onderkennen. En daar zou dit forum voor moeten zijn. Wellicht is een aparte "elite-afdeling" iets voor hen, die zich storen aan al die "domme" vragen van beginners ?
Daar heb ik nu juist weer een diepe hekel aan. Als je een bepaalde foto plaatst doe je dat niet om doodgezwegen te worden.Gabees schreef:
Je kan soms ook gewoon niet reageren als je het niets vind, dat is dan beter dan iemand de grond in boren.
Laten we het gewoon leuk houden.
Dan bedoelen we toch hetzelfde. Het gaat mij er niet om dat er alleen maar positieve dingen gezegt mogen worden maar er worden soms gewoon kleinerende opmerkingen gemaakt en in zo'n geval denk ik "zeg dan maar liever niets"...luc schreef:Daar heb ik nu juist weer een diepe hekel aan. Als je een bepaalde foto plaatst doe je dat niet om doodgezwegen te worden.Gabees schreef:
Je kan soms ook gewoon niet reageren als je het niets vind, dat is dan beter dan iemand de grond in boren.
Laten we het gewoon leuk houden.
Waar ik wel problemen mee heb is vermelden dat je het niks vind maar vervolgen geen reden geven.
De reden is juist vaak essentieel. Daarnaast zou je altijd ook nog advies kunnen geven tot verbetering of naar ander inzichten die helemaal geen technische achtergrond hebben.
Ook is het vaak veel duidelijker om techniek en esthetiek duidelijk gescheiden te houden in je commentaar bij een foto. zoals bijv. bij photo.net gebruikelijk is.
Luc.
Is dat echt zo? Dan moet er meteen ingerepen worden. De afgelopen week wilde ik ook dit forum verlaten vanwege topics die de spuigaten uitliepen.George Fennes schreef:Ook blijkt dat er enkele posters zijn die van een en hetzelfde IP adres onder verschillende Niknamen hier op dit forum opereren.
Dit zijn vaak juist degene die belachelijke foto's posten en proberen allerlei oneigenlijke reacties van andere forumleden te ontlokken.![]()
In dit opzicht zouden de moderatoren zulke personen direct moeten bannen.