Stofjes op de sensor zie je in de zoekerVledder schreef:Je geeft aan het in de zoeker te zien maar zit het in de zoeker zelf of op de sensor of de spiegel of het prismaglas ?

Vreemd verhaal

Het gaat er om dat je stofjes in de sensor per definitie niet in de zoeker kunt zien. Daar zit de spiegel immers voor slimmerik. Dat is een denkfout die ik steeds vaker kom. Nu nota bene van iemand die ook de oude F's bezit.ducaudi schreef:Het zit zeker niet op de sensor of op de spiegel. Want deze kan je mooi zien zitten en die zijn dan ook zeer proper.
ducaudi schreef:Ik weet dat dat je de stofjes die op de sensor of op de spiegel liggen niet kan zien in je zoeker. Alleen op je foto. Dit is dus niet het geval. Mijn foto's die ik neem zijn stofvrij.
Word je het nou nooit zat te denken dat iedereen die analoog schiet beter is dan iedereen die digitaal schiet?Pruimpit schreef:Het gevolg van de overdaad aan electronica. Door electronica verlies je controle. Je weet niet meer waar je mee bezig bent. Ik bedoel een film gebruiker zou het niet in zijn hoofd halen om te denken dat het stof op zijn film zit, als hij stof in het zoekerbeeld ziet.
Ja dat lees ik bij de andere bijdragen in dit draadjeGeorge Fennes schreef: Ach Patrick, laat Pruimpit toch in zijn veronderstelling dat analoge fotografen beter zijn![]()
Wij weten wel beter![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()