op zoek naar de ideale cameratas

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: op zoek naar de ideale cameratas

Bericht door Mike-Nikon » ma dec 29 2008 10:15 pm

Hoe vervoeren jullie ze? het kost inderdaad een seconde extra maar ik vind het toch wel zo veilig.

Elke keer als ik klaar ben met foto's maken doe ik alles weer terug in de dozen.
Wel een hoop gesjouw maar ja........blijft wel netjes. :mrgreen:

On-topic.

Tuurlijk altijd de dopjes erop doen.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » ma dec 29 2008 10:21 pm

Patrick schreef:Ik ben onlangs heel leuk aan een Tamrac Expedition 8x gekomen (opruiming bij Mediamarkt voor een erg gunstige prijs). Een erg forse tas, maar hij zit me als gegoten. Ik heb er eigenlijk nog niet mee rond gelopen, maar ik denk dat het super wordt.

Ik denk echter dat ik hem toch veelal als basisstation ga gebruiken bij het overladen naar mijn andere tassen. Ik zie me er bijvoorbeeld niet in de bergen mee lopen, want dan beperk ik de uitrusting toch liever aanzienlijk. Maar het blijft een fantastisch ding. Ik zal binnenkort eens een paar fotootjes nemen...
Dat is een grote rugtas Patrick. Ik heb de Expedition 7. Nu heb ik de Kata Waist/Shoulder Bag WS-606 besteld en hoop hem morgen binnen te krijgen. Ben benieuwd hoe die bevalt.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma dec 29 2008 10:25 pm

Die Kata ben ik idd ook benieuwd naar Hans, ik zag dat je hem in bestelling had gezet.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » ma dec 29 2008 10:27 pm

Ik zoek ook nog een extra tas. Heb nu een kleine schoudertas waar een body+objectief en nog een extra objectief in past. Ben er nog niet uit. Tas kopen is moeilijker dan camera :egeek: .

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » ma dec 29 2008 10:34 pm

a90 schreef:Die Kata ben ik idd ook benieuwd naar Hans, ik zag dat je hem in bestelling had gezet.
Ik houd je op de hoogte Michael
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » di dec 30 2008 7:06 am

a90 schreef:Die Kata ben ik idd ook benieuwd naar Hans, ik zag dat je hem in bestelling had gezet.
Hallo Michael,

De Kata bevalt mij uitstekend.
Heb deze samen met Hans op de Photokina gezien.

Ik heb dan de iets kleinere als die Hans besteld heeft, namelijk de WS-604 en daar kan ik met gemak de D3 met 24-70mm met gemonteerde zonnekap erop en de SB-900 in het hoofdcompartiment in kwijt.
En dan heb ik verder ook nog de 14-24mm in één van de zijpocket's bij me.
In de andere zijpocket heb ik de 50mm, een blaaspeer, een poetsdoekje en riempjes voor statief zitten.
Verder heb ik dan allerlei kleine toebehoren in voorste apart ritsvak en het aparte ritsvak in het deksel (CF-cards,draadontspanner,schroevendraaiertje voor statief,pen en papier,etc,etc).
Als ik de 70-200mm ook mee wil nemen draag ik die in zen eigen lenstas mee aan men andere schouder, werkt perfect en verdeeld het gewicht ook weer.

Moet wel zeggen dat met deze bepakking na een hele dag sjouwen, dat je dan de riem over je schouder exact weet te zitten. :evil:
Dus ben blij dat ik de WS-604 gekocht heb want in de grotere WS-606 ga je nog meer proppen en dat weet je dan 's avonds helemaal wel.
Maar wat erg fijn is is de riem waarmee je de tas stabiel rondom je lichaam houd en die ook extra steun en draagvermogen bied.

Kortom, een fijne tas, van stevig materiaal gemaakt en netjes afgewerkt zoals we van Kata gewend zijn.
Ik ben der blij mee :D

Met vriendelijke groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”