Nikon school DVD

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
wblink
Forumlid
Forumlid

Re: Nikon school DVD

Bericht door wblink » do jan 08 2009 6:34 pm

Patrick schreef:
Skippy schreef:
Patrick schreef:De DVD zelf is trouwens er goed!
Fijn dat te lezen voor alle mensen die 'm ook willen hebben. Kan je niet even wat kopietjes draaien? :mrgreen:
Ik ga natuurlijk niet aanmoedigen dingen te downloaden... noch bekennen dat ik dat gedaan heb. Als ik dat downloaden al zou doen, dan doe ik dat natuurlijk alleen als er eigenlijk niet fatsoenlijk aan te komen valt via de normale wegen. :wink:
Waaarmee je duidelijk maakt wat ik bedoel.
Hans (en "het bestuur") is stil ...
Grappig.

Actie zou mi moeten zijn:
Ontmoedigen van dergelijke acties, toezeggen zoveel mogelijk info te halen en te brengen.
Oops, sorry, 't bestuur.
Willem.

MennoA

Bericht door MennoA » do jan 08 2009 7:00 pm

Zeer intressante DVD om te zien. Heel veel dingen worden zeer duidelijk uitgelegt.
Wat ik jammer vind is dat er veel al gewerkt wordt met remote flitsopstellingen en reflectieschermen, waardoor de setup al snel op een studio begint te lijken.
Wat ik mis is dat er niet verteld wordt in welke stand, f-stop en shutter er wordt gebruikt.

Persoonlijk ben ik niet een studio fotograaf en mijn budget is al helemaal niet toerijkend voor dit soort dingen. Maar buiten deze dingen om, zeer leerzaam.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 08 2009 10:01 pm

Roelof schreef:Ga er vorzichtigheidshalve maar vauit dat het ding in NTSC is en niet in het hier te lande gebruikelijke PAL. Dat betekent dus dat hij waarschijnlijk niet goed weergegeven wordt op je TV.
De gemiddelde TV heeft echt geen probleem met NTSC hoor... Ik speel heel wat NTSC af hier, dus kan je dat eigenlijk wel bijna garanderen. En ik heb nog gewoon een oude 100 Hz CRT, niet eens zo'n nieuw plat ding.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Richard van der Hoek
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Richard van der Hoek » do jan 08 2009 10:31 pm

Ook ik vind het een super DVD. Ik zou heel graag een officieel exemplaar willen kopen, maar helaas (nog) niet verrkijgbaar hier.

Skippy
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jan 09 2009 2:20 pm

Skippy schreef:Ik heb nu een e-mail aan Nikon NL gestuurd met de vraag hoe Nederlandse geïnteresseerden aan deze DVD kunnen komen zonder hoge verzendkosten via Nikon USA.

We wachten hun reactie af.
Gisteren om 12:15 de e-mail verstuurd. Nog geen reactie :( Hello Nikon, is there anybody out there?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 09 2009 2:26 pm

Skippy schreef:
Skippy schreef:Ik heb nu een e-mail aan Nikon NL gestuurd met de vraag hoe Nederlandse geïnteresseerden aan deze DVD kunnen komen zonder hoge verzendkosten via Nikon USA.

We wachten hun reactie af.
Gisteren om 12:15 de e-mail verstuurd. Nog geen reactie :( Hello Nikon, is there anybody out there?
Beetje ongeduldig Skippy?

Oproep aan Nikon Nederland: laat alles waar je nu mee bezig bent vallen. Skippy heeft een email gestuurd. Lees die email en regel zo snel mogelijk een (liefst positief) antwoord! :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » vr jan 09 2009 2:32 pm

LOL :-)

Het is inderdaad een goede DVD, moet hem nog even helemaal gaan bekijken. en nee, ik ga geen illegaal spul verspreiden, dus PB-tjes hebben in deze geen zin.

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr jan 09 2009 2:37 pm

Patrick schreef:Beetje ongeduldig Skippy?
Inderdaad dat is juist. Bij mij krijgt een klant altijd binnen 24 uur een reactie, die waren verstreken :wink:

Patrick schreef:Oproep aan Nikon Nederland: laat alles waar je nu mee bezig bent vallen. Skippy heeft een email gestuurd. Lees die email en regel zo snel mogelijk een (liefst positief) antwoord! :wink:
:) :mryellow: Graag ook een gratis DVD naar mijn huisadres :mrgreen:

sean

Bericht door sean » za jan 10 2009 8:27 pm

Hans Braakhuis schreef:Nikon is werkzaam is verschillende landen. En hun marketing is daar ook op afgestemd. In Engeland krijg je gratis Capture NX2 las hier ergens in het forum. In de USA doet Nikon weer andere dingen.

Nikon Nederland organiseert oa workshops: http://www.nikon.nl/home/nl_NL/local/broad/458/1.html
En die zijn wel allemaal in het Nederlands.
Hmmm... zeer interessante vergelijking: Nikon Engeland geeft gratis Capture NX2 ter waarde van 198 euro / Nikon Nederland organiseert betaalde workshops ter waarde van 249 euro. :lol: :lol: :lol:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 10 2009 9:02 pm

sean schreef:Hmmm... zeer interessante vergelijking: Nikon Engeland geeft gratis Capture NX2 ter waarde van 198 euro / Nikon Nederland organiseert betaalde workshops ter waarde van 249 euro. :lol: :lol: :lol:
Weet je dat daar nog flink geld bij moet? Nikon sponsort je als je meegaat!

sean

Bericht door sean » za jan 10 2009 9:14 pm

Dat kan. Ieder z'n ding natuurlijk, doch ik heb liever een gratis Capture NX2 dan dat ik 249 euro betaal voor een workshop.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 10 2009 9:24 pm

sean schreef:Dat kan. Ieder z'n ding natuurlijk, doch ik heb liever een gratis Capture NX2 dan dat ik 249 euro betaal voor een workshop.
Ik ook hoor... ;-)

sean

Bericht door sean » za jan 10 2009 9:41 pm

Patrick, ik mag je!

Enigszins off topic, ik heb vorige week Capture NX 2 gekocht. Ik gebruik het puur voor de omzetting van NEF naar TIF, omdat Capture daar het beste programma voor is, maar de hopeloos gebrekkige intuitieve interface en ook de snelheid van dit programma op mijn MacPro is bedroevend. De 'oude' Capture was al traag en nu, na al die jaren en diverse versies later, is er nog niets veranderd. Het moet toch mogelijk zijn om een logische interface te maken en waarom niet geoptimaliseerd voor 2 - 4 of 8 cores. Neat Image, een programma voor ruisonderdrukking van 49 dollar, is al jaren geschikt voor meerdere processors en/of cores.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma jan 12 2009 8:07 am

Afgeleopen vrijdagmiddag antwoord gekregen van Nikon NL;

"Dank voor uw mail. De berichten over de Creative Lighting DVD waren ons reeds eerder ter ore gekomen.

Het probleem is dat deze DVD niet vanuit Nikon Tokyo wordt uitgebracht maar dat het een lokaal initiatief is van Nikon USA. Bij het tot stand komen van zo'n DVD worden diverse afspraken gemaakt met de producenten over distributierechten en copyrights en daarin wordt "de rest van de wereld" helaas niet betrokken. Gevolg is dat het, om die reden, niet is toegestaan via de Nikon-organisatie de DVD wereldwijd te distribueren. Losse verkoop door US-leveranciers en levering aan particulieren in Nederland is overigens per definitie niet verboden, maar vaak wel prijzig door de leverkosten.

Om uit te zoeken wat wél mogelijk is heb ik binnen de Nikon-organisatie navraag gedaan naar de mogelijkheid deze DVD voor de Europese markt aan te passen. Zodra hierover meer bekend is hoort u van mij. Neem gerust contact met mij op indien u nog vragen heeft."

Kijk, daar hebben we wat aan! Het blijkt dus ook te werken als je aangeeft dat er belangstelling is voor een bepaald product.
Zodra ik meer weet via Nikon zal ik het hier melden.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jan 12 2009 7:18 pm

Keurig berichtje hoor. Je kan ook goed zien dat ze even tijd nodig hadden: ze hebben de boel voor je uitgezocht. Toch mooi van Nikon NL!

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”