Skippy schreef:Ik heb nu een e-mail aan Nikon NL gestuurd met de vraag hoe Nederlandse geïnteresseerden aan deze DVD kunnen komen zonder hoge verzendkosten via Nikon USA.
Afgeleopen vrijdagmiddag antwoord gekregen van Nikon NL;
"Dank voor uw mail. De berichten over de Creative Lighting DVD waren ons reeds eerder ter ore gekomen.
Het probleem is dat deze DVD niet vanuit Nikon Tokyo wordt uitgebracht maar dat het een lokaal initiatief is van Nikon USA. Bij het tot stand komen van zo'n DVD worden diverse afspraken gemaakt met de producenten over distributierechten en copyrights en daarin wordt "de rest van de wereld" helaas niet betrokken. Gevolg is dat het, om die reden, niet is toegestaan via de Nikon-organisatie de DVD wereldwijd te distribueren. Losse verkoop door US-leveranciers en levering aan particulieren in Nederland is overigens per definitie niet verboden, maar vaak wel prijzig door de leverkosten.
Om uit te zoeken wat wél mogelijk is heb ik binnen de Nikon-organisatie navraag gedaan naar de mogelijkheid deze DVD voor de Europese markt aan te passen. Zodra hierover meer bekend is hoort u van mij. Neem gerust contact met mij op indien u nog vragen heeft."
Kijk, daar hebben we wat aan! Het blijkt dus ook te werken als je aangeeft dat er belangstelling is voor een bepaald product.
Zodra ik meer weet via Nikon zal ik het hier melden.