Nee, ik wil een lichtsterke lens met AFS motor, met een budget van 400,-Hans Braakhuis schreef:Je wilt een vast brandpunt in de kast leggen en een zoom erbij aanschaffen ????
Tuurlijk zijn er meer opties, maar die zijn boven mijn budget.
Nee, ik wil een lichtsterke lens met AFS motor, met een budget van 400,-Hans Braakhuis schreef:Je wilt een vast brandpunt in de kast leggen en een zoom erbij aanschaffen ????
Tja, en dat met die motor is nu net het zwakke punt van Tamron. Het is een lawaaiig langzaam motortje, wat bovendien volgens diverse berichten erg kwetsbaar is voor storingen.noogle schreef:Ik heb de 17-50 "George" maar dan zonder motor, bevalt bijna net zo goed als zijn 3 x duurdere Nikon broer (heb ze allebei) Lijkt mij dat de versie met motor er niet voor onder doet.
Ik ken de Sigma niet uit de eerste hand, maar optisch gezien legt hij het volgens de test eigenlijk altijd af tegen de Tamron. De Sigma's zijn overigens in de regel, zeker de EX versies, prima gebouwd. Niet helemaal hetzelfde als de betere Nikons, maar gewoon heel goed.Léon Obers schreef:Een Sigma 18-50mm/2.8 is ook een optie. Mijn oude overbuurman heeft er een voor op zijn Canon. Van de voorbeelden die hij me liet zien onder moeilijke lichtomstandigheden was ik eerlijk gezegd best onder de indruk. Gezien mijn ook positieve ervaringen met een 10-20mm zou ik er best voor durven te gaan. Lees ook deze kersverse reactie:
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=31861831
Ik denk dat dat ook niet relevant is in zijn vraagstelling. Hij komt met een suggestie van een zoom in het korte brandpunt bereik met minimaal lichtsterkte 2.8. Dus hij weet al best goed welk bereik hij wil inzetten. Dan is het verder het wikken en wegen kwaliteit versus prijs in het goedkopere circuit in die brandpuntreeks. Globaal heb je dan objectieven van Nikon zelf, Tamron, Tokina, Sigma. Nikon valt af door de prijsstelling. Voor mij zou ook de Tamron afvallen vanwege een niet secure en betrouwbare motor voor autofocus. Tokina (16-50mm) heeft geen scherpstelmotortje. Blijft er eigenlijk alleen Sigma over.jtimmer schreef: De TP vraagt een advies welke 2.8 hij het beste kan gebruiken in combinatie met zijn D60 bij concerten. Nog niemand heeft de vraag gesteld om wat voor soort concerten dit gaat.
Hee leuk, daar fotografeer ik ook voor (3voor12 Noord Holland)sb0864 schreef: Ik ga nu ook voor 3voor12 concert foto's maken, dus wilde mijzelf een beetje upgraden.
Cheers Mathijs