Trouwreportage locatie

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Trouwreportage locatie

Bericht door M.Oorthuis » zo aug 30 2009 10:03 am

Een prof.fotograaf die iets voor niks doet? :lol: goede manier om je bedrijf te starten.

Wat is zijn website?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

mikemix

Bericht door mikemix » zo aug 30 2009 10:14 am

Lijkt aantrekkelijk, zou zelf heel argwanend worden idd.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » zo aug 30 2009 10:45 am

:roll: :roll: hmmm...

Of een reportage tegen kostprijs, of voor een symbolisch bedrag....
Maar zoiets gratis doen.... echt niet.... hoe goed de bedoelingen misschien ook zijn..

Groeten Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Rianne

Bericht door Rianne » zo aug 30 2009 3:54 pm

Ik weet de site niet. Hij is bij hen langsgeweest en heeft zijn kaartje afgegeven.
Wij hebben ons ook afgevraagd of dat wel te vertrouwen is, maar...Zij hebben ook zoiets van...Wat kan er fout gaan?
In het ergste geval hebben ze zijn foto's niet en heeft hij gratis gegeten en gedronken...Big deal.

Maar..alles leuk en aardig...Wie heeft er tips voor MIJ? :wink:

mike
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door mike » zo aug 30 2009 3:57 pm

Rianne schreef:Ik weet de site niet. Hij is bij hen langsgeweest en heeft zijn kaartje afgegeven.
Wij hebben ons ook afgevraagd of dat wel te vertrouwen is, maar...Zij hebben ook zoiets van...Wat kan er fout gaan?
In het ergste geval hebben ze zijn foto's niet en heeft hij gratis gegeten en gedronken...Big deal.

Maar..alles leuk en aardig...Wie heeft er tips voor MIJ? :wink:
De tips van Martijn voor wat betreft de instellingen lijken me al een heel goed begin :D
Moet ze zelf ook onthouden, want je weet maar nooit of ze van pas komen.

Gr. Michel

whoami
Clublid
Clublid

Bericht door whoami » zo aug 30 2009 4:43 pm

Rianne,
ik heb ook in jouw voetstappen gestaan. Maar wat je moet doen is fotograferen en ervoor gaan, anders ga je het niet leren. Ik ben geen pro (heb een ander betaalde job) maar ben wel hoofdfotograaf geweest en soms ook 2de.
Nu je een 2de fotograaf bent is de druk heel wat minder maar maak gebruik hiervan en zet je in om toch de beste foto's te maken.

- Wil je niet veel instellen, kies dan A.Speel daarmee want dat is vaak het belangrijkste wat je foto bepaald (achtergrond scherp of wazig).
- Auto-iso aan zoals M. je dat heeft uitgelegd.
- neem een grijskaart mee en maak tenminste 1 foto van elke plek/kamer/ruimte/of buiten. Dit kan je later gebruiken als referentie voor het nabewerken.
- flitser mee (zoveel mogelijk via plafond flitsen)
- neem eten en drinken mee!
- neem voldoende rust vooraf

- blijven oefen en posten.
- Zet hem dus niet op auto want daar leer je niet van. Als je je op je gemak voelt (en de camera kent) ga dan wat uitproberen in handmatig en kijk naar je histogrammen om eea bij te stellen.

Laat je niet afschrikken door negatieve verhalen.
succes en hoop je foto's te zien.

Anoop

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » zo aug 30 2009 7:00 pm

Hallo Rianne, een pak van je hart en een zucht van verlichting.
Maar je kan natuurlijk ook aan de hoofdfotograaf vragen wat je in bepaalde situaties het beste kan doen.
Hij zal alles waanschijnlijk goed kunnen inschatten.
Maar de suggestie om op de A stand dus diavragmavoorkeuze te fotograferen lijkt me een hele goede.
Kijk ook regelmatig op je schermpje met Histogrammmen en Hoge lichten, dan kan je het een en ander ook nog bijregelen gua belichting.
Veel succes en we zien graag de resultaten.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » zo aug 30 2009 7:38 pm

Dit topic is net GTST.
Nu zit ik nog steeds te wachten op de ontknoping.....wie is de prof-fotograaf die zonder bijbedoelingen foto's en een album gratis ter beschikking stelt....en zou er iets achter zitten?
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » zo aug 30 2009 9:43 pm

Rianne schreef: Ik zal gewoon meegaan, zoals afgesproken en ook gewoon blijven fotograferen, maar voor mijn gevoel rust nu niet alles op mijn schouders en ben ik maar een 'bijfotograaf' die voor de lol meeschiet.
Gezien dit feit hoeft het dus allemaal minder perfect.
Gr. Rianne
Als je dan toch bezig bent, ga er gewoon helemaal voor en maak mooiere/spontanere foto's dan die pro(misschien is het wel die uit deze topicen laat ze allemaal maar versteld staan.
Nogmaals, bedenk dat je er plezier aan beleeft en laat ze zien die pracht foto's
Nou, van mij ook de groeten

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » zo aug 30 2009 10:57 pm

Het doet het trouwens niet gratis hij legt er nog geld op toe, want hij geeft hiervoor ook een DVD en een album.

Ik zou zelf ook maar wat foto's maken, want de kans dat dit betere foto's worden dan dat jij gaat maken is nihil denk ik. Lees dit topic nog eens goed door lijkt mij dat er genoeg tips gegeven zijn. Zet ze beknopt in een excel of word bestandje en print het.

Rianne

Bericht door Rianne » do sep 03 2009 11:35 am

Ik denk dat jullie gelijk hebben hoor, maar zij gaan hiervoor en ik ga het niet voor hen verpesten.
Ik fotografeer dus ook gewoon en dan zien we wel...

Ik heb de tips van Martijn ingesteld. Bedankt!
Nog even een paar vragen.. Iso200 is voor binnen (neem ik aan..) voor buiten zal ik dit moeten veranderen toch?
Flisten naar het plafond toe. Ook voor binnen dus..En buiten? Geen flits gebruiken? En zo wel...Hoe richten voor het mooiste effect?

Gr.Rianne

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do sep 03 2009 12:05 pm

Rianne schreef:Ik denk dat jullie gelijk hebben hoor, maar zij gaan hiervoor en ik ga het niet voor hen verpesten.
Ik fotografeer dus ook gewoon en dan zien we wel...

Ik heb de tips van Martijn ingesteld. Bedankt!
Nog even een paar vragen.. Iso200 is voor binnen (neem ik aan..) voor buiten zal ik dit moeten veranderen toch?
Flisten naar het plafond toe. Ook voor binnen dus..En buiten? Geen flits gebruiken? En zo wel...Hoe richten voor het mooiste effect?

Gr.Rianne
Hieruit maak ik dus op dat je echt zeer weinig verstand ervan hebt en sorry dat ik het zeg, maar als je een vraag stelt of ISO 200 voor binnen is, is het maar beter dat jij de foto's niet maakt ze zouden allemaal bewogen zijn. (al twijfel ik ook aan de kunnen van de "gratis" fotograaf ;))

Ik heb bij een bruiloft de ISO auto aanstaan en die ingesteld op een langste sluitertijd. Als de sluitertijd dan te lang word (ik schiet in diafragmavoorkeuze) gaat de ISO omhoog. Is de sluitertijd kort genoeg gaat deze automatisch weer naar de standaard ingestelde waarde.

ISO 200 is dus NIET voor binnen maar voor buiten
ISO 800-1600 is voor binnen. :?

Ik gebruik zelden tot niet de flitser alleen als ik speciale effecten wil bereiken. Buiten zou ik alleen flitsen als de zon schijnt om zo de schaduwen wat in te flitsen (gewoon recht naar voren en zonder omnibounce). Binnen zou ik niet flitsen, je gaat dan flitslicht met binnenverlichting en daglicht mengen en dat is erg lastig om dan de WB goed te krijgen. Als je toch wilt flitsen zou ik via een wand flitsen of via het plafond mits deze beneden de ca. 2,7 m zit.
Laatst gewijzigd door M.Oorthuis op do sep 03 2009 12:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do sep 03 2009 12:07 pm

Dat kan met een D300 of hoger.

Met een ander toestel zou ik op ISO 400-800 gaan zitten.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » do sep 03 2009 12:10 pm

Sorry Martijn maar met een D50 zou ik zeker niet op 800 - 1600 ISO gaan schieten tenzij je erg veel van ruis houdt :twisted:
Verder ben ik van mening dat je je commentaren wel wat milder zou kunnen geven.
Rianne heeft nergens aangegeven dat ze geoefend fotografe is.
Maar ja niet iedereen heeft jouw kwaliteiten toch :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do sep 03 2009 12:16 pm

Dat zeg ik ook niet, maar als er gedacht wordt dat ISO 200 voor binnen is en ze in eerste instantie foto's zou maken tijdens de bruiloft zouden dat dus allemaal bewogen foto's worden.

Als je een D50 hebt kan je makkelijk tot ISO 800 de D50 staat namelijk bekend om zijn goede ruisprestaties (heb ik zelf ook gehad).

Maar goed doe ermee wat je wilt en haal de info eruit die je wilt. Ik zou je D50 als ik jou was op AUTO zetten en gewoon lekker simpel foto's maken. De technieken die ik en andere hier hebben uitgelegd krijg je toch niet zomaar in je hoofd dat moet automatisme worden en je moet ze begrijpen waarom je ze gebruikt pas dan wordt het vanzelfsprekend om ze te gebruiken en kan je zelf inschatten wanneer en hoe je die technieken kan toepassen. Ik kan je heus wel uitleggen wanneer en hoe je je camera moet instellen, maar als je niet begrijpt waarvoor het is zal je zodra de omgeving/ onderwerp veranderd of in paniek raken of weer terug springen naar de AUTO stand.

Gesloten

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”