Persfotografen hebben naar mijn mening maar een doel, en dat is in opdracht van hun krant/magazine, of wat dan ook, een fotoshoot doen van een persoon of situatie.
Als het er maar op staat, is voor hen belangrijker dan mooi uitgebalanceerd licht, lijkt me.
Daarmee wil ik niemand voor het hoofd stoten hoor, maar voor mij lijkt het op gecontroleerde snapshotfotografie.
Want die fotografen weten natuurlijk wel degelijk wat ze doen.
Het is wat je zegt, het moet snel en je moet thuiskomen met een paar foto's, en dat geeft druk, heel veel druk, denk ik.
De afgelopen tijd heb ik veel evenementen en feesten gefotografeerd, en heb dat ook met de omni bounce gedaan, gewoon recht naar voren.
Iedereen moet dat zelf weten natuurlijk, dus jij ook.
Ik zet de flitskop niet in een hoek maar recht vooruit, omdat je anders meer schaduw krijgt.
De ideale situatie dat je kunt bouncen tegen witte muren of plafonds komt toch niet zoveel voor als je zou willen bij evenementen of party's.
Je foto's een kiss of light geven, zoals hier al verschillende keren op het forum vermeld, is denk ik het beste.
Niet meer licht geven dan nodig is.
Ik weet niet welke fotografie jij beoefend, maar hopelijk heb je iets aan mijn antwoord.
Weet je in ieder geval hoe een ander het doet, wil ik ook altijd weten.
vrgr
Tiny