Ik begrijp best dat ik soms vreemd door de bochten kom, maar ook ik ben een mens en ik ben niet bang om m'n overtuiging te laten zien, of om een vraag (hoe dom voor een ander dan ook) te stellen...rbfoto.nl schreef:Voor iemand die stellig dingen in andere topics loopt te plempen, vind ik dit best wel een rare vraag
Zoals Gerrit zegt, is de opening van groot belang, en in verhouding tot het diafragma, bepaalt dat de lichtsterkte.
Nu zit je in een ander topic hard te roepen dat bij een DX-camera de lichtsterkte x1,5 moet terwijl dat helemaal nergens op slaat. De beelduitsnede wordt wel beïnvloed maar dat is heel wat anders dan de lichtsterkte.
Je kunt met geen enkele converter de verhouding lensopening/diafragma vergroten en een te fotograferen beeld overhouden wat je zonder converter ook zou hebben.
De manier waarop je nu je mening voert had je ook in andere woorden kunnen brengen zonder bepaalde woordkeuzes die je nu wel toepast...
Ja, als ik je antwoord lees: "Je kunt met geen enkele converter de verhouding lensopening/diafragma vergroten en een te fotograferen beeld overhouden wat je zonder converter ook zou hebben." sla ik me zelf wel voor me hoofd dat het zo voor de hand liggend is.
Bedankt voor je antwoord.