Zover reikt mijn fotografische kennis gelukkigHans Braakhuis schreef:Dat geeft geen grotere werkafstand. Wel minder kwaliteit.Ramon schreef:En waarom geen 105 met converters? Tja....dat gaat me vooralsnog te prijzig worden.Ramon

Groet,
Ramon
Zover reikt mijn fotografische kennis gelukkigHans Braakhuis schreef:Dat geeft geen grotere werkafstand. Wel minder kwaliteit.Ramon schreef:En waarom geen 105 met converters? Tja....dat gaat me vooralsnog te prijzig worden.Ramon
Ja, geef mij dan maar een 150mm lens. Maakt de beestjes lekker los van de omgeving en is een stuk rustiger als beeld dan een korter brandpunt.annoh schreef:Het klopt helemaal als je stelt dat scherptediepte bepaald wordt door afbeeldingsmaatstaf en diafragma.
Echter, de voor- en achtergrondonscherpte ziet bij een foto gemaakt bijvoorbeeld met een 50 mm er andres uit dan een foto gemaakt met 150 mm.
Sigma 150mmRamon schreef:Ik wil inderdaad graag wat werkafstand (lijkt me wel handig met het oog op onderwerpen wegjagen), vandaar dat ik aan 150 of 180mm zat te denken
.......
Maar welke van de 2 is dan de beste (ik weet het: subjectief)?
Lekker kort door de bocht. Ik zou dat toch wat willen nuanceren.Hans Braakhuis schreef:Dat geeft geen grotere werkafstand. Wel minder kwaliteit.Ramon schreef:En waarom geen 105 met converters? Tja....dat gaat me vooralsnog te prijzig worden.Ramon