Wat overblijft is dat je dan een kluisje huurt, en na de backup weer terugbrengen...
Pierre

Wn dan nog maar de vraag of dat de effectieve data overdracht is of de bandbreedte die je ter beschikking hebt. Als het 256Kb bandbreedte is kun je ervanuit gaan dat die 1Mb geen 4 seconde maar 6-7 seconden duurt.Hans Braakhuis schreef:Ik back up ongeveer 120 GB.
Als ik inbel met mijn ADSL verbinding kan ik 256 Kb per seconde up loaden.
Wat ook mogelijk is, is je nieuwe bestanden behalve naar de externe schijf ook regelmatig naar een DVD te backuppen en de DVD's bij iemand anders te leggen. Dit vraagt echter weer een stukje discipline terwijl je het automatisch geregeld wil hebben. Nog een andere mogelijkheid is dat je een externe schijf bij een vriend in zijn/haar netwerk hangt en hij/zij hetzelfde bij jou doet. Een programma als Syncback (de betaalde versie dan) is in staat om ook over het internet te back-uppen. Moet je alleen niet te veel data tegelijk moeten overzetten, dan kom je in de knoop met de bandbreedte. Maar dat geldt voor elke online back-up.The-Boss schreef:Als je echt bang ben voor een inbraak, kan je toch een backup maken op de externe en hem dan bv bij de buurman leggen. De kans dat daar ook wordt ingebroken is dan alweer kleiner. Maar hoe groot is de kans dat dat gebeurt. dan moet je ook rekening gaan houden met brand!!!
Wat overblijft is dat je dan een kluisje huurt, en na de backup weer terugbrengen...
Pierre
Het is nog erger Hans. Je ADSL snelheid is opgegeven in bits (b) en je datahoeveelheid om te backuppen in Bytes (B). Daar zit dus ook nog eens een factor 8 tussen.Hans Braakhuis schreef:Ik back up ongeveer 120 GB.
Als ik inbel met mijn ADSL verbinding kan ik 256 Kb per seconde up loaden.
<snip>