Welke analoge Nikon?

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
mikemix

Bericht door mikemix » do okt 04 2007 8:51 am

F5 is een geweldige camera.
Voor een mint exemplaar minder dan E750,- is een zware belediging.
Veel plezier ermee!

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do okt 04 2007 12:01 pm

Foto Konijnenberg heeft de F80 nog nieuw staan voor €250
Even kijken onder: Fotocamera's -> Digitaal spiegelreflex -> Nikon -> helemaal onderaan
Onder vermelding van 'op=op', dus het zal wel oude voorraad zijn.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » do okt 04 2007 8:46 pm

Ik heb de 1e resultaten van mijn 2e hands F5 binnen, mooi, mooi, mooi, dat deze camera's momenteel voor een spotprijs kunnen worden overgenomen is niet te geloven, die F5 gaat nooit meer weg, de ergonomie, de robuuste body, de snelle AF, snel beeldtransport, perfect lichtmeetsysteem, en al mijn non-dx-lensen passen er zo op en geen crop-factor meer, ik ben helemaal gelukkig.

GdP

Bericht door GdP » do okt 04 2007 9:43 pm

Gert Wagelaar schreef:Ik heb de 1e resultaten van mijn 2e hands F5 binnen, mooi, mooi, mooi, dat deze camera's momenteel voor een spotprijs kunnen worden overgenomen is niet te geloven, die F5 gaat nooit meer weg, de ergonomie, de robuuste body, de snelle AF, snel beeldtransport, perfect lichtmeetsysteem, en al mijn non-dx-lensen passen er zo op en geen crop-factor meer, ik ben helemaal gelukkig.
Hallo Gert,

Leuk om te horen dat je zo blij bent met je F5.
Ik werk zelf al een aantal jaren met een F6, maar ook die gaat bij mij nooit meer weg.

Met vr. gr.,

Gerrit

raenaevae

Bericht door raenaevae » vr okt 05 2007 12:47 am

Ondertussen contact gelegd met een Marktplaats.nl-aanbieder voor een F80-body: gunstige prijs, naar verluid goede conditie (eerst zelf zien natuurlijk...), compleet met doos, documentatie, &c. Maar, geen objectieven erbij...

Mijn vraag: kan ik mijn 50mm F1.8 en idem 85mm Nikkors op deze body zetten? Natuurlijk weet ik wel dat het mechanisch kan maar kan het ook qua autofocus?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » vr okt 05 2007 1:32 am

De F80 doet AF met AF en AF-S lenzen, is compatible met VR en heeft lichtmeting met alle AF(-S) objectieven.
Je hebt 'wat' vignettering met DX-lenzen, maar die werken verder ook goed met de F80.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

raenaevae

Bericht door raenaevae » vr okt 05 2007 1:53 am

Prima, dan weet ik genoeg..!

Dank voor je reactie... :D

SNoordam

Bericht door SNoordam » ma dec 03 2007 5:45 pm

Bij Foto Klein Professional op het Weena in Rotterdam staan nog vier of vijf SPLINTERNIEUWE Nikon F80's (meestal in zilver; dat dan weer wel) voor slechts Euro 99,- (excl. BTW)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GdP

Bericht door GdP » ma dec 03 2007 5:56 pm

SNoordam schreef:Bij Foto Klein Professional op het Weena in Rotterdam staan nog vier of vijf SPLINTERNIEUWE Nikon F80's (meestal in zilver; dat dan weer wel) voor slechts Euro 99,- (excl. BTW)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prima camera! Maar ik heb er al twee. :)

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”