FotoGraferen op een hoogte van 2030M...In de Sneeuw

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: FotoGraferen op een hoogte van 2030M...In de Sneeuw

Bericht door staal571 » do nov 28 2013 3:28 pm

H.Vos schreef:Durf het bijna niet te zeggen...maar ik heb op wintersportvakanties al een aantal malen mijn camera vol op mijn buik hangen...
Veel plezier.
Dan hoop ik voor je dat je nooit voorover op je ""klep"" gaat want dat lijkt mer erg pijnlijk.

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

FotoFreakkie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door FotoFreakkie » vr nov 29 2013 5:00 pm

okeeee.... heel erg bedankt voor jullie reacties... :D

nu weet ik waar ik aan toe ben.... en dat ie niet iets speciaals hoe te doen.... voor de kou .... ik neem hem alleen mee naar boven als ik relax ga skieen... en als ik als speedy gonzales van de berg af wil....dan laat ik hem bij me schoonouders... :)

nu nog wachten tot dat we gaan.... en dan voor de eerste keer met me Nikon hopelijk hele mooie plaatjes schieten.... en natuurlijk filmen.... van hoe goed wij wel niet kunnen skieen uhum... :mryellow:

En jullie zien ook de foto"s pas eind feb....

maar bedankt voor jullie tips en dan weet ik waar ik aan toe ben... :)
Nikon D5100 Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR & Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED

Dol Op Foto"s Maken Met Mijn Nikon D5100

Greetzzz From Brenda En Bedankt Voor Ut Kijken :)

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » vr nov 29 2013 6:58 pm

Als je met een camera naar binnen gaat, heb je kans dat doordat de camera koud is deze flink beslaat.
Laat eerst de camera acclimatiseren voordat je binnen met de camera aan het werk gaat.
Met een extreem koude camera niet direct in een warme binnen ruimte de lens gaan wisselen.
Wisselen kun je beter doen buiten in de koude en droge lucht.

(In extreme gevallen kun je de camera in een plastic zak mee naar binnen nemen en de camera daar pas uithalen als deze redelijk op temperatuur is).

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » vr nov 29 2013 7:02 pm

staal571 schreef: Dan hoop ik voor je dat je nooit voorover op je ""klep"" gaat want dat lijkt mer erg pijnlijk.
Gr Peter
Maar dat is altijd nog beter dan achterover vallen op een flinke camera. Een beschadiging aan je rug kan naast dat het pijnlijk is ook op lange termijn minder prettig zijn. (Je rug is heel wat meer waard dan welke camera dan ook).

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » za nov 30 2013 11:54 am

ben42 schreef:Maar dat is altijd nog beter dan achterover vallen op een flinke camera. Een beschadiging aan je rug kan naast dat het pijnlijk is ook op lange termijn minder prettig zijn. (Je rug is heel wat meer waard dan welke camera dan ook).
Ik heb dat jaren gedaan, zonder problemen. Ik heb jaren lang professioneel foto's gemaakt van ski-wedstrijden, en ik skiede gewoon naar de wedstrijdpiste met equipment gewoon op mijn rug.

De kunst is een goede rugzak te nemen en geen slechte "het past er net in" rugzak die een verkapte heuptas is. Toen had ik een grote Phototrekker. Nu zou ik een grote Vertex of een Flipside nemen. Vergeet niet dat als je rugzak een degelijk rugpand heeft en je je tas goed inpakt, dat de rugzak meer bescherming biedt tegen stenen en andere ellendige dingen op een pist dan dat hij ellende oplevert. Zorg er dus voor dat lenzen ALTIJD in parallel aan je ruggegraad liggen, liefst met zijn tweeen naast elkaar. Als je dan valt blijft je ruggegraad vrij (zit dan tussen de lenzen in) en kan het rugpand zijn werk doen.

Echt het allerlaatste wat je moet doen is met een camera aan een band (op je buik) gaan skieen: als je valt en je gaat rollen dan wordt je verwurgt door je eigen camera, of breekt hij je nek ls hij ergens achter blijft hangen en jij doorrolt. Ook shoulderstraps zoals van BlackRapid etc. zijn daar niet geschikt voor, alhoewel die al beter hangen, maar nog steeds tot verwuging leiden. Wij monteerden dan ook standaard de bodies tijdens ski/klimwerk aan de chest-hooks op onze rugzak, met een enkele korte kabel (max 15 centimeter). Niet zonder gevaar (want een body met lens van 5 kilo kan tijdens vallen/rollen hard aankomen), maar wel de minst gevaarlijke optie.

Een heuptas is eigenlijk niet zo gevaarlijk als hij op je buik valt, maar ook niet ongevaarlijk. Als je er frontaal op valt en er zit iets groots en zwaars in (zeg een camera) dan kun je daarmee ook je buik flink in de problemen brengen. Mensen worden best vaak afgevoerd vanwege interne bloedingen in hun buik. omdat ze frontal ergens op geland zijn.

Ik zou ook kijken naar de balans: weinig mensen zijn echt gewend om met een zware rugzak te skieen, en het verstoort je balans aardig als er een paar kilo "nazwaait" bij een niet-perfect uitgevoerde bocht. Dus als je niet voor het fotograferen gaat, zou ik gewoon een geode compact meenemen die weinig weegt en lekker compact in een goede rugzak geduwd kan worden.

Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”